Általános Szerződési Feltételek

 ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

  1. Az Általános szerződési feltételek hatálya

Az Általános Szerződés Feltételek a Rebory Kft. által gyártott egyedi bútorok, az általa végzett gyártási-, javítási-, szerelési vagy egyéb kivitelezési munkák feltételeit szabályozza.

  1. Szerződő felek:
  2. Megrendelő minden olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek/amelynek a részére a Vállalkozó árut ad el vagy szolgáltatást teljesít.
  3. Vállalkozó: Rebory Kft.

Az általa gyártott termékek vagy az általa végzett szolgáltatás igánybevétele esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazandók, függetlenül az értékesítendő árutól, a megrendelt szolgáltatástól valamint a Megrendelő személyétől. A Megrendelő a Vállalkozó ajánlatának elfogadásával vagy a megrendelőlap aláírásával egyidejűleg a jelen Általános Szerződési Feltételeket is elfogadja. Az Általános Szerződési Feltételek nyilvánosak

Vállalkozó a honlapján történő közzététel útján biztosítja, hogy Megrendelő ezen feltételeket a Vállalkozóval létesülő szerződéses kapcsolat létrejötte előtt megismerje.

III. Szerződés tárgya:

A Vállalkozó szolgáltatásai között szereplő, a Megrendelő által megrendelhető, megvásárolható termékek és szolgáltatások köre mely a Vállalkozó honlapján tekinthető meg. Az ezen túl vagy ettől eltérő megrendelések részleteiről a Vállalkozó a helyszíni felmérést követően ad tájékoztatást.

  1. Szerződés (kötelem) létrejötte

Az ajánlattal illetve az ajánlat elfogadásával vagy a Megrendelőlap felek általi aláírásával a felek között kötelem keletkezik. A kötelem kötelezettség a szolgáltatás teljesítésére és jogosultság a szolgáltatás teljesítésének követelésére.

Megrendelő a teljesítési idő előtt felajánlott teljesítést köteles elfogadni, ha az lényeges jogi érdekét nem sérti, és a Vállalkozó az ezzel járó többletköltséget viseli.

  1. Teljesítés:
  2. A teljesítés helye

A teljesítés helyét az ajánlat illetőleg a felek által aláírt Megrendelőlap tartalmazza. Ha a kötelem keletkezését követően a teljesítési hely megváltozik, és erről a Megrendelő a Vállalkozót kellő időben értesíti, a teljesítés helye az újként meghatározott hely. A teljesítés helyének megváltozásából eredő többletköltséget a Megrendelő előlegezi és viseli.

  1. A teljesítés elismerése

A Megrendelő képviselője köteles a teljesítés tényének írásbeli elismerésére

  1. A teljesítési költségek viselése

A teljesítéssel járó költségek – a Megrendelőlapon meghatározott kivételektől eltekintve – a Vállalkozót terhelik.

  1. Akadályközlési kötelezettség

A felek kötelesek egymást értesíteni, ha a szerződésben vállalt valamely kötelezettség teljesítése előre láthatóan akadályba ütközik, kivéve, ha az akadályt a másik félnek közlés nélkül is ismernie kellett. Az akadályközlési kötelezettség elmulasztásával okozott kárért a mulasztó fél a szerződésszegésért való felelősség szabályai szerint felelős.

  1. A szolgáltatás megvizsgálásának kötelezettsége

A Megrendelő késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás minősége és mennyisége megfelelő-e. Az átvétel során nem kell vizsgálni azokat a tulajdonságokat, amelyeknek a minőségét tanúsítják, vagy amelyekre jótállás vonatkozik.

  1. Közreműködő igénybevétele

Vállalkozó kötelezettsége teljesítéséhez vagy joga gyakorlásához más személy közreműködését veheti igénybe.

  1. Megrendelő átvételi késedelme

Megrendelő késedelembe esik, ha a felajánlott teljesítést nem fogadja el. A Megrendelő késedelme a Vállalkozó egyidejű késedelmét kizárja. Átvételi késedelem esetén a Vállalkozó a dolog őrzésére a megbízás nélküli ügyvitel szabályai szerint köteles, a kárveszély pedig a Megrendelőre száll át. A dolog őrzése során Vállalkozót a megrendelő lapon meghatározott ellenérték, mint tárolási díj illeti meg. A tárolási díj a vállalkozási díjjal azonos időben válik esedékessé.

  1. A tevékenység végzésének helye

Amennyiben a tevékenységet a Megrendelő által kijelölt munkaterületen kell végezni, a Megrendelő köteles azt a tevékenység végzésére alkalmas állapotban a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani.

A Vállalkozó a tevékenység megkezdését mindaddig megtagadhatja, amíg a munkaterület a tevékenység végzésére nem alkalmas. Ha a munkaterület a tevékenység megkezdésére nem alkalmas Vállalkozót a késedelem jogkövetkezményei nem terhelik. Ha a Megrendelő a munkaterületet a Vállalkozó felszólítása ellenére nem biztosítja, a Vállalkozó elállhat a szerződéstől, kártérítést követelhet és megilleti a kiszállásával járó valamint az általa addig elvégzett munkálatokkal arányos díjazás. Vállalkozót a tevékenység megkezdésének elmaradásából eredő költségekért illetőleg károkért felelősség nem terheli.

Amennyiben a felek abban állapodnak meg, hogy a tevékenység végzésére kijelölt helyet a Vállalkozó teszi a tevékenység végzésére alkalmassá, annak költségeit a Megrendelő viseli.

  1. A munkavégzés összehangolása

Ha ugyanazon a munkaterületen egyidejűleg vagy egymást követően több vállalkozó tevékenykedik, a munkák gazdaságos és összehangolt elvégzésének feltételeit a Megrendelő köteles megteremteni. A munkaterületen tevékenykedő más vállalkozó jelenléte vagy más vállalkozó tevékenységének folytatása Vállalkozó tevékenységének megkezdését illetőleg folytatását késlelteti, akadályozza, korlátozza vagy egyébként a munka megkezdése illetve folytatása nem biztosított, úgy Vállalkozót az ebből eredő késedelemért, költségekért illetőleg károkért felelősség nem terheli. Ezen rendelkezés kiterjed arra az esetre is, amikor a Vállalkozó a Megrendelő kifejezett kívánságára vállalja a munka megkezdését és elvégzését úgy, hogy vele egy időben, azonos vagy érintkező munkaterületen más vállalkozó is tevékenykedik, és ebből eredően vagy ezzel összefüggésben akár a Vállalkozó, akár pedig a vele egy időben tevékenykedő más vállalkozó okoz kárt.

  1. Többletmunka. Pótmunka

A Vállalkozó köteles elvégezni a vállalkozási szerződés tartalmát képező, de a vállalkozói díj meghatározásánál figyelembe nem vett munkát és az olyan munkát is, amely nélkül a szolgáltatás rendeltetésszerű használatra alkalmas megvalósítása nem történhet meg (többletmunka).

A Vállalkozó köteles elvégezni az utólag megrendelt, különösen tervmódosítás miatt szükségessé váló munkát is, ha annak elvégzése nem teszi feladatát aránytalanul terhesebbé (pótmunka).

  1. Törvényes zálogjog

A Vállalkozót a vállalkozói díj és a költségek biztosítására zálogjog illeti meg a Megrendelőnek azokon a vagyontárgyain, amelyek a vállalkozási szerződés következtében birtokába kerültek.

  1. A szolgáltatás átadás-átvétele

A Vállalkozó az általa teljesített szolgáltatást átadás-átvételi eljárás keretében köteles átadni, amelynek során a felek elvégzik a szokásos azon vizsgálatokat, amelyek a teljesítés szerződésszerűségének megállapításához szükségesek.

Nem tagadható meg az átvétel a szolgáltatás olyan hibája miatt, amely, illetve amelynek kijavítása vagy pótlása nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot. Amennyiben a Megrendelő az átadás-átvételi eljárást nem folytatja le, a teljesítés joghatásai a tényleges birtokbavétel alapján állnak be.

  1. Termékek és szolgáltatások ellenértéke:

A szolgáltatások ellenértéke minden esetben az adott termék vagy szolgáltatás helyszíni felmérést követően a Megrendelő lapon, és/vagy egyéb formátumú árajánlaton, vállalkozási szerződésben feltüntetett, nettó ár (+ ÁFA).

A termékek ára nem tartalmazza a szállítás és a beszerelés költségét.

Vállalkozó fenntartja a megrendelést követő árváltoztatás jogát. Az árváltozás a Vállalkozónak a Megrendelő felé történő írásbeli tájékoztatásával lép hatályba. A felek közötti ajánlati kötöttség és annak Megrendelő részéről történt elfogadását követően esetlegesen felmerülő árváltozás a már megrendelt termékek vételárát csak a felhasznált alapanyagok tekintetében történhet, az anyagok árváltozása a kivitelezés díját nem befolyásolja.

VII. Ajánlat illetve a Megrendelés menete, a felek közötti szerződés létrejötte

Amennyiben a Vállalkozó vagy a Megrendelő a szerződés megkötésére (Megrendelés létrejöttére) irányuló szándékát egyértelműen kifejező és a lényeges kérdésekre kiterjedő jognyilatkozatot tesz, nyilatkozatához az ajánlatban meghatározott időpontig vagy időtartam alatt kötve marad (ajánlati kötöttség). Az ajánlatot az azzal való egyetértést kifejező jognyilatkozattal kell elfogadni.

Az ajánlattól lényeges kérdésben eltérő tartalmú elfogadást új ajánlatnak kell tekinteni.

Az ajánlattal való egyetértést kifejező jognyilatkozat elfogadásnak minősül akkor is, ha lényeges kérdésnek nem minősülő, azt nem érintő kiegészítő vagy eltérő feltételt tartalmaz. A kiegészítő vagy eltérő feltételek ebben az esetben a szerződés részévé válnak, kivéve, ha

  1. a) az ajánlat az elfogadás lehetőségét kifejezetten az ajánlatban szereplő feltételekre korlátozta; vagy
  2. b) az ajánlattevő késedelem nélkül tiltakozik a kiegészítő vagy eltérő feltételekkel szemben.

Amennyiben az ajánlat megtételét vagy a megrendelés létrejöttét követően nyilvánvalóvá válik, hogy azon körülmények, amelyekre vonatkozóan Vállalkozó az ajánlatát kialakította (pl. felmérés adatai, munkavégzés helyszínének adottságai, stb.) a tényleges állapottól vagy a ténylegesen végzendő feladattól lényegesen eltérnek Vállalkozó jogosult ajánlatát megváltoztatni vagy a megrendeléstől elállni. A Vállalkozót ez esetben megilleti az addig végzett tevékenységével arányos órabér, a kiszállás költségei.

Amennyiben nyilvánvalóvá válik, hogy a megrendelés illetve az ajánlat tárgyát képező vállalkozói tevékenység – felmérési hibák vagy hiányosságok folytán – a Megrendelőnek felróható okból eltérnek a ténylegesen végzendő tevékenységtől Vállalkozó jogosult egyoldalú nyilatkozattal, elektronikus úton megküldött levelével, a változás, hibák, vagy hiányosságok egyidejű közlésével és a szemle időpontjának meghatározásával soron kívüli szemlét javasolni.

Amennyiben Megrendelő a szemle megtartására vonatkozó egyoldalú nyilatkozatra nem válaszol, vagy a szemlén nem jelenik meg, úgy kell tekinteni, hogy Vállalkozó elektronikus levelében foglaltakat, a szemlére okot adó körülményeket nem vitatja.

c.) A Megrendelés a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon, a Megrendelés (Megrendelőlap) nyomtatvány kitöltésével és aláírásával történik. A megrendelés és szerződéskötés minden esetben magyar nyelvű.

A Vállalkozó megrendelése (megrendelő lap) minden esetben tartalmazza a Megrendelő által megrendelt termék vagy szolgáltatás megnevezését, mennyiségét, a szállítás és a fizetés Megrendelő által kiválasztott módját, a termék árát és a szállítási és beszerelési költséget, valamint a Vállalkozó által vállalt várható szállítási határidőt.

A Vállalkozó a Megrendelőt a tudomására jutást követően minden esetben haladéktalanul tájékoztatja, ha a megrendelt terméket nem vagy nem a megrendelőlapon rögzített határidőben tudja leszállítani. Vállalkozó a Megrendelőt a fenti körülményekről legkésőbb az eredeti szállítási határidőig írásban tájékoztatja a módosult szállítási határidő megjelölésével, azzal, hogy a Megrendelő ezen Vállalkozói tájékoztatás megérkezését követő 8 órán belül jelezheti Megrendelő felé, hogy a szállítást a módosult feltételekkel nem fogadja el. A megrendelés fenntartásához a Megrendelő kifejezett, írásbeli nyilatkozata nem szükséges.

A felek közötti szerződés létrejöttének időpontja a Megrendelőlap aláírásának a napja.

Az eredetileg a Megrendelőlapon meghatározott szállítási, beszerelési határidőtől számított 15 napos késedelmet a Megrendelő és a Vállalkozó nem tekinti jogkövetkezményekkel járó késedelemnek vagy szerződésszegésnek.

A Vállalkozó fenntartja magának a jogot arra, hogy a Megrendelő (Megrendelőlapon megadott) adatainak valódiságáról meggyőződjön, és amennyiben az abban foglalt adatok valódisága kétséges, megkérdőjelezhető, vagy értelmezhetetlen, úgy a megrendelést – Megrendelő írásbeli értesítésével egy időben – törölje.

VIII. Szállítás

A vásárlás szándékával kiválasztott és megrendelt terméket vagy szolgáltatást a Vállalkozó a Megrendelő által megadott szállítási címre szállítja ki.

A házhozszállítás díja a Magyarországon belüli szállítási címre történő, egyszeri kiszállításra érvényes. Ha a megrendelő hibájából nem történik meg az áru átadása, beszerelése, a munka megkezdése, úgy az ismételt kiszállítás díját Megrendelő köteles megtéríteni.

A Megrendelő köteles a Vállalkozó által előállított termék rendeltetésszerű használatra alkalmas voltát, az elvégzett szolgáltatást – azaz a megfelelő teljesítést – aláírásával – esetlegesen megjegyzésekkel, fenntartásokkal vagy kifogásokkal – elismerni. Ennek hiánya, megtagadása vagy elmaradása esetén a Vállalkozó a hiányosságok vagy hibákra vonatkozó kifogást nem fogad el.

A szállítás során keletkezett károkért, hibákért a felelősség a Vállalkozót, szállítót terheli.

  1. Fizetés

A Megrendelő az általa megrendelt termék vagy szolgáltatás utáni ellenértéket illetőleg vállalkozói díjat az áru átvételekor, a szolgáltatás elvégzésekor, számla ellenében, készpénzben vagy banki átutalás útján fizeti meg a Vállalkozó javára.

A teljes ellenérték összegéből Vállalkozó a megrendelés során a foglaló vagy előleg kikötését kezdeményezheti. A foglaló vagy előleg összegét illetőleg jogcímét a megrendelőlap tartalmazza.

Amennyiben a Megrendelő fizetési kötelezettségének bármely okból határidőben nem tenne eleget, úgy a késedelem Ptk. szerinti jogkövetkezményei a megfelelően irányadóak. A Megrendelő késedelme esetén a Vállalkozó bizonyítható kárainak megtérítését is követelheti.

A Vállalkozó által készített felmérés, egyedi látványrajz, látványterv harmadik személy felé történő közlése, reprodukálása, másolása, vagy egyéb más úton történő terjesztése, felhasználása szigorúan tilos!

  1. Szavatosság, garancia

Az esetleges szavatossági problémák bejelentése írásban történik.

A hibás teljesítés, a kellékszavatosság és a termékszavatosság kérdésében a Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013.évi V. törvény 6: 159-170.§ -i a megfelelően irányadóak.

A Vállalkozó elérhetőségei szavatossági ügyekben: info@reborykft.hu

a.) Jótállási igény érvényesítése

 A garanciára való igény csak a megrendelőn feltüntetett bútorokra és csak Magyarországon belül áll fen az eladás napjától számított 12 hónapon belül.

 b.) Nem érvényesíthető a jótállási igény az alábbi esetekben

 1) Jótállási jegy, eladási dátum, az eladó üzlet dolgozójának aláírása és bélyegzőjének lenyomata hiányában,

2) A jótállási jegy nem azonosítható (pl. sérült, nem olvasható a készüléken a gyári szám), illetve ha a jótállási jegy nem a valóságnak megfelelő adatokat tartalmaz. Ha a jótállási jegyen átírások, javítások, vagy bármilyen – a jogosulatlan személytől származó – törlések, illetve módosítások vannak. A jótállási jegyen javítást kizárólag a termék eladója végezhet, amelyet aláírásával igazolni köteles.

3) A hiba nem rendeltetésszerű, vagy a kezelési tájékozatóban foglaltaktól eltérő használat, átalakítás, szakszerűtlen szállítás, vagy tárolás, az elektromos készüléken kívülálló ok (pl. villámcsapás, a hálózati feszültség túlzott ingadozása) következménye. Az ilyen okból hibás termék javítás/hibafeltárási költsége a jótállási időtartamon belül is a vevőt terheli.

4) A bútort vagy a beépített készülékeket a szakszervizen kívül már más is javította, illetve ha a garanciamatricával lezárt készülékeknél a matrica sérült.

5) A jótállás üveg, porcelán, plexi, műanyag és fényforrástörésre nem vonatkozik!

6) Kopó, elhasználódó alkatrészek rendeltetésszerű használatából eredő kopása esetén.

7) Karbantartási, tisztítási munkák esetén keletkező karcolások, meghibásodások.

8) A szín és erezet eltéréséből adódó reklamációt csak abban az esetben tudjuk elfogadni, ha az a fa anyaghibája vagy festési hiba következménye. Nem tekintjük a fa rajzolati és egészséges színbeli (egyenes és fodros szálú, bélsugaras stb.) eltérését garanciális problémának!

9) Felhívjuk a figyelmét, hogy a természetes fa anatómiai felépítése miatt egy ajtón belül is lehetnek szín – mintázati eltérések, különösen a függőleges és a vízszintes alkatrészek találkozása esetén, mivel a pácolás ellenére a fényvisszaverődés más és más lehet. Ez nem kivédhető jelenség, mert a fa nem műanyag, felépítése nem homogén. Ebből következően bizonyos eltérés megengedett még akkor is, ha a bútorok az előre bemutatott mintától eltérnek. A mintadarabok csak az információ adás célját szolgálják, szín és struktúra szempontjából nem kötelező érvényűek. Az ebből adódó jótállási igényeket nem tekintjük garanciális problémának!

10) Tűgöcs (csomó) megengedett értékei: 0,2m2-en maximum két darab 3mm átmérőjű lehet. Csak ezt meghaladó göcsök esetén fogadunk el garanciális igényt.

11) Ha nem a gyártó szereli a bútort, valamint nem szakszerűen végzik a beállításokat, az ebből keletkező problémákat nem tekintjük garanciális hibának!

12) Az általunk készített tömörfa frontok esetén 6 mm rés van a filung és a keret között, ami tökéletes mozgást biztosít a fa számára, de csak 6-10%-os fa front nedvességtartalom mellett, ami a lakóhelységekben (szobaszáraz állapot = 40-58%) elfogadható. Magasabb nedvességtartalom esetén a bútorfrontok a dagadás következtében tönkremennek. Magasabb nedvességtartalmat érhet el a bútor-front például egy használaton kívüli nem szellőztetett lakásban, vagy új építésű-felújított lakásban, sütő-főző alkalmatosságok felett, stb., ebben az esetben a bútorok-frontok nedvességtartalma elérheti a 15-20%-ot. Az ebből adódó problémákat és hibákat nem tekintjük garanciális problémának!

13) Jótállási jegyen feltüntetett olyan hibákra, amelyre a vásárló árengedményt kapott.

 

  1. Adatvédelem

A Szolgáltató a Megrendelő adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény rendelkezései, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § szakasza szerint jár el.

A Vállalkozó a Megrendelő által számára a megrendelés során, vagy azzal kapcsolatban megadott adatokat kizárólag a szerződés teljesítése és a létrejött szerződés feltételeinek bizonyítása érdekében kezeli, tárolja.

A Vállalkozó a Megrendelő által rendelkezésére bocsátott adatokat, a fent meghatározottaktól eltérő célból – például elektronikus hirdetés, hírlevél küldése – csak az adatkezelés céljának, az adatkezelő személyének előzetes megadásával és a Megrendelő előzetes, célhoz kötött hozzájárulásával kezeli.

A Vállalkozó a Megrendelő adatait a szerződés teljesítéséhez szükséges célból és mértékben csak olyan harmadik személynek adja ki, aki alvállalkozójaként, közreműködőjeként jár el a szerződés teljesítése során.

 

XII. Vegyes, záró rendelkezések

A Vállalkozó (Szolgáltató) bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

A Vállalkozó és Megrendelői, szerződéses partnerei között fennálló kapcsolatokban Magyarország hatályos jogszabályai az irányadóak. Az esetlegesen felmerülő jogvitákat a felek megpróbálják először tárgyalásos úton, egyeztetéssel megoldani.

Jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött jogokból és kötelezettségekből eredő valamennyi jogvitára vonatkozóan – értékhatártól függően – a Budai Központi Kerületi Bíróság vagy a Fővárosi Törvényszék rendelkezik kizárólagos hatáskörrel és illetékességgel, amennyiben törvényi rendelkezés alapján más bíróság hatásköre vagy illetékessége nem áll fenn.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a magyar Polgári Törvénykönyv (2013.évi V. törvény) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

Scroll to Top